Katastroff läkare!

Hade tid hos läkarn klockan åta, Är där klockan åta går till resptionen och frågar efter läkarn 
tjejen svarar att han kommer inom kort och att han fortfarande är upptagen med en annan patient.
Klockan halv nio går jag fram igen och frågar efter läkarn och får samma svar.
Samtal mellan mig och kvinnan i reseptionen 

Jag: Du är medveten om att du sa exakt samma ord för en halv timme sen?
Kvinnan: Ja men saker och ting kan ta lite längre tid än väntat...
Jag: Lite längre tid än väntat de har gått en halv timme okej om de handla om fem tio minuter...
Kvinnan: Ja men nu är de som de är.

Kvart i nio kommer läkarn.
Han hälsar och är trevlig ser glad ut av nån dum anledning, Han jobbar bland massa sjuklingar vad har han och va glad över?
Vi går in på hans rum.

Samtal mellan mig och läkarn.

Läkarn: Jaha va kan jag hjälpa dig med?
Jag: Jag har sjuk ont i axeln kan knappt röra på armen.
Läkarn: Hur kan de komma sig?
Jag: Ingen anning har väll slitit sönder den eller nåt?
Läkarn: Gör de ont i axeln när du rör på armen?
Jag: Ja jag sa ju nyss de att jag knappt kan röra på armen!
Läkarn: Kan jag få känna på axeln?
Jag: Kör på!
Läkarn: Gör de ont i axeln om jag rör på din arm?
Jag: Ja!
Läkarn: Men varför säger du inget då??
Jag: Vad vill du att jag ska göra skrika AJ!?!?!?
Läkarn: Nej men du kan ju iaf säga till?
Jag: Men om jag redan har sagt att de gör ont i axeln på mig om jag håller på och rör omkring armen tror du då att de gör mindre ont för att du rör armen åt mig?
Läkarn: Nej de verkar ju logist!
Tanke från mig: Den här jävla dåren måste ju ha börjat morgon med en kaffe och en tripp i medecinskåpet!
Jag: Visst gör de?
Läkarn: Så vad hade du tänkt göra åt de här då??
Jag: Ja hade jag vetat de hade jag nog inte suttit i de där jävla vänt rummet i 45 minuter!!
Läkarn: Men jag skriver ut voltaren T till dig så ska de nog bli bätre.
Jag: Jag va här i måndags och då va de nån som skrev ut de till mig och de har ändå bara blivit värre.
Jag: Har inte ni nån sorts databas som borde tala om för dig vad ni har skrivit ut och inte skrivit ut och så vidare?
Läkarn: Ööö jo men...
Jag: Så vad händer nu då?
Läkarn: Du får göra en magnet rönken.
Jag: Okej.
Sen skaka vi hand och jag gick där ifrån och bestämde mig för att aldrig mer gå till den där läkarn.

Vilken jävla Dåre fan jag trodde man behövde va smartare än en tolvåring för att bli läkare men tydligen inte!!


Kommentarer
Postat av: lollo

HAHAHA det är så synd om dig johan :)

2008-08-20 @ 18:50:35
Postat av: Marre

Haha, störd läkare :p Hoppas axeln blir bättre :)

2008-08-21 @ 21:28:50
URL: http://maaarree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0